تاثیر سرور مجازی ایران در وبسایت های تازه تاسیس

موقعیت جغرافیایی یک سرور مجازی، تاثیر زیادی روی عملکرد سایت‌ها می‌گذارد. در این مقاله قصد داریم به تاثیر سرور مجازی ایران در وبسایت‌های تازه تاسیس بپردازیم و نکات مثبت آن را برایتان شرح دهیم.

سرور مجازی ایران چه تاثیری در وبسایت‌های تازه تاسیس دارد؟

بسیاری از وبسایت‌های تازه تاسیس، از سرور مجازی برای میزبانی استفاده می‌کنند. استفاده از VPS برای میزبانی سایت نکات مثبت زیادی دارد؛ اما موقعیت جغرافیایی آن سرور مجازی هم می‌تواند این تاثیرات مثبت را دوچندان کند.

همانطور که از نام سرور مجازی ایران پیدا است، موقعیت جغرافیایی آن کشور ایران است و دیتاسنترهای سرور در داخل ایران مدیریت قرار دارند. در صورتی که وبسایت تازه تاسیس دارید و ترافیک سایت را کاربران ایرانی تشکیل می‌دهند، سرور مجازی ایران بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. با امکاناتی که این سرور در اختیارتان قرار می‌دهد، تقریبا تمام نیازهای مدیریتی شما برطرف خواهد شد.

·       سرعت

سرعت VPS ایران برای سایت‌های ایرانی بسیار بالا است؛ سرعت یکی از فاکتورهای مهم سئو است و گوگل توجه زیادی به آن دارد. به همین دلیل، می‌توانید با استفاده از سرور مجازی ایران سئوی سایت خود را هم بهبود ببخشید.

اگر سایتی دارید که از سرعت کمی برخوردار است، پیشنهاد می‌شود که از سرویس میزبانی سرور مجازی ایران استفاده کنید. به احتمال زیاد، بخش زیادی از مشکلات مربوط به سرعت بارگزاری و ... سایت، با استفاده از این سرویس برطرف خواهد شد.

·       امنیت

سرور مجازی ایران علاوه بر سرعت، امنیت سایت‌های تازه تاسیس و دیگر سایت‌ها را هم افزایش می‌دهد. VPS توانایی مقابله با حملات سایبری مانند DDoS را دارد و از سایت در برابر آن‌ها محافظت می‌کند. امنیت هم فاکتور دیگری از فاکتورهای سئو است که گوگل به آن توجه زیادی دارد.

برای کاربران ایرانی، امنیت سرورهای مجازی که دیتاسنترهایشان در کشور ایران قرار دارند، به مراتب بالاتر از سرورهای مجازی کشورهای اروپایی و ... است. با استفاده از VPS ایران از نصب بسیاری از افزونه‌های امنیتی، بی‌نیاز خواهید شد.

·       آپ‌تایم

میزان آپ‌تایم بودن سرور مجازی ایران هم در مقایسه با سایر سرورها، وضعیت بهتری دارد. با استفاده از این سرور مجازی، سایتتان همواره (به غیر از موارد خاص) در دسترس کاربران خواهد بود. به همین دلیل، با امتیازات منفی گوگل که مربوط به عدم دسترسی کاربران به سایت است، مواجه نخواهید شد.

همانطور که در مقاله ی 5 مزیت فوق‌العاده خرید سرور مجازی گفتیم، که آپ‌تایم و میزان در دسترس بودن سایت، ارتباط مستقیمی با رضایت کاربران دارد؛ در صورتی که یک سایت در اکثر مواقع در دسترس نباشد، بخش زیادی از ترافیک خود را از دست می‌دهد.

·       بکاپ‌گرفتن

با استفاده از سرور مجازی ایران، همواره یک بکاپ‌ از آخرین نسخه سایت خود خواهید داشت. بسیاری از ارائه‌دهندگان، به صورت منظم از اطلاعات سایتتان بکاپی را تهیه می‌کنند. البته خودتان هم می‌توانید در بازه‌های زمانی مشخص از اطلاعات سایت بکاپ بگیرید تا هنگام از بین رفتن آن‌ها، اطلاعات را بازگردانی کنید.

تهیه نسخه پشتیبان از سایت را حتما جدی بگیرید. در صورتی که بکاپی از اطلاعات سایت تهیه نکنید، با کوچک‌ترین مشکلی ضربه بزرگی به سایت وارد می‌شود که با هیچ هزینه‌ای نمی‌توان آن را جبران کرد.

·       سخت‌افزار

با استفاده از VPS ایران تمامی سخت‌افزارهای موردنیاز برای مدیریت سایت خود را در اختیار خواهید داشت. یک‌سری امکانات و ویژگی‌ها هم در اختیارتان قرار می‌گیرد که فرآیند مدیریت سایت را راحت‌تر می‌کند.

قیمت سرور مجازی ایران از برخی سرورهای موجود در هاستینگ‌ها مناسب‌تر است و به احتمال زیاد مشکلی برای خرید آن نخواهید داشت. از آن‌جایی که منابع سرور مجازی را خودتان مشخص می‌کنید، به اندازه نیاز و مصرف هزینه پرداخت خواهید کرد که این مورد یکی از مزایای خرید VPS است.

از آن‌جایی که قیمت سرورهای مجازی ایران برخلاف سرورهای مجازی کشورهای اروپایی با نرخ ارز محاسبه نمی‌شوند، قیمت این سرورها با نوسانات بسیار کمی همراه است.